donderdag, november 30, 2006

Great Ocean Road

De Great Ocean Road was erg gaaf! Omdat foto's meer zeggen dan woorden meteen maar een linkje naar de foto's. Klik hier!


Vrijdagavond gingen we met z’n vijven in een huurauto richting Warrnambool. Jacob, m’n collega van de stageplaats en drie flatgenoten van hem. Stijn uit Nederland, Maj uit Denemarken en Christian uit Duitsland.

Warrnambool is het westelijke startpunt van de Great Ocean Road. Vandaar uit waren we van plan om zaterdag en zondag over de weg naar het oosten, richting Melbourne te gaan. Na het overnachten in een hostel in Warrnambool gingen we vroeg op pad richting de zee. Het begin van de weg was vrij saai maar bij Peterbourough begonnen de rotskusten. Steeds een uitzichtpunt bezoeken, 5 km verder rijden, en weer een uitzichtpunt. Het bekendste punt langs de weg zijn de Twelve Apostels. Ook hebben we een boomtoppenwandeling gemaakt, erg mooi. Daarna een stukje offroad gereden en op zoek naar een camping. ’s Avonds zijn we naar de lokale pub gegaan met een live optreden. Christian was meteen al redelijk zat en Stijn was na een tijdje opeens verdwenen. Het bleek dat ie met een aantal lokale tieners naar huis was gegaan om wat meer te drinken.

Map van de Great Ocean Road

De volgende dag een regenwoud bezocht, meer uitzichtpunten en een tijd op het strand van Lorne gelegen. Christian kan geen minuut stilzitten en huurde een surfboard. Als volleerde windsurfer dacht ie dat het niet zo moeilijk zou zijn maar het viel tegen. Daarna nog het bekendste surfstrand, Bells Beach bezocht en vermoeid weer huiswaarts.

Straks ga ik met dezelfde groep naar de bios, Borat. Van m’n collega Florian heb ik al gehoord dat het een leuke maar korte film is. Ik ben benieuwd.

Op m’n stageplaats heb ik het nog steeds naar m’n zin. Het inlezen in de stof is niet het leukste wat er is maar moet toch gebeuren. Deze week heb ik een meeting met de begeleider van GKNAES en een CAD-designer. Even kijken of ik hiervoor nog een stropdas moet halen. M’n visum is nog steeds niet voor elkaar. Tot m’n verbazing kreeg ik laatst een mailtje of ik een gezondheidsverklaring en een verklaring dat ik voldoende geld heb inleveren. Natuurlijk moet alles in het Engels waarvoor ik naar een officieel gecertificeerde vertaler moet. Een heel gedoe maar ik hoop dat het snel goedkomt

1 Comments:

At dinsdag, 05 december, 2006, Anonymous Anoniem said...

Vette shit woutah. Zo te horen heb je het naar je zin daaroh. Leuke/mooie foto's. Ga je nog sinterklaas vieren daaroh? Hopen dat het fixen van je visum nu een beetje gaat vlotten.

Greetz Sikh

 

Een reactie posten

<< Home

Loading...