maandag, november 20, 2006

De eerste week

14th
Vandaag heb ik een meeting met m’n stagebegeleider. Het kantoor waar ik kom te werken ligt in de haven van Melbourne. Ik natuurlijk met m’n fiets op weg, gaat het opeens ontzettend hard waaien. Eindelijk aangekomen in het kantoor van het Wackett Center van de RMIT kon het gesprek eindelijk beginnen. De opdrachtgever van GKNAES was ook aanwezig. Best jammer dat ik de stage niet bij dat bedrijf kon doen, vooral gezien de stagevergoeding. De opdracht is nu duidelijk en het lijkt me erg interessant. Meteen kennis gemaakt met de collega’s waaronder een Ut-er Jacob. Voor ik aan het werk mag moet ik een ander visum aanvragen. Toen ik in Nederland was onstond hierover al onduidelijkheid. Via internet had ik een Working Holiday visum aangevraagd welke voor zes maanden geldig is. Voor de stage bleek ik later een Trainee visum nodig te hebben, amateurs... Een aanvraag in Nederland zou wel eens te laat kunnen komen ivm de vliegticket. Daarom moet ik hier in Australië het visum wijzigen, weer 185 AUD, ongeveer 120 euro…

18th
De laatste dagen heb ik nogal pech met de fiets gehad. Op weg naar een etentje met Jacob en z’n flatgenoten begaf de ketting het opeens. Gelukkig was ik niet ver van het restaurant en m’n hostel. Vrijdag heb ik de ketting snel gerepareerd, maar ik had er weinig vertrouwen in. Na het werk snel een nieuwe ketting gehaald en weer een kamer bezoeken. Iets van 1 kilometer voor ik de bestemming bereikt had kreeg ik een lekke achterband. Helaas had ik geen reparatietools bij me. De huisgenoten van de kamer hadden helaas ook geen tools maar wezen me wel op een fietsenmaker. Toen ik daar aankwam bleek ie dicht te zijn! Gelukkig zijn de aussie’s erg behulpzaam want het duurde niet lang voor een biker me te hulp kwam. Darrell genaamd en hij had een heel verhaal over dat er kleine zandvliegjes in de outback zijn en dat Dettol en babyolie het beste daartegen werken. Hij had wel respect voor m'n plannen om naar Sydney of Adelaide te fietsen. We zijn echt een tijd bezig geweest, en zelf een gat in de band gedicht, maar de lucht wilde er niet in blijven, een raadsel. Vandaag heb ik maar twee nieuwe binnenbanden gehaald. Hopelijk blijf de fiets voorlopig gespaard van pech want morgen ga ik naar Lysterfield in het zuid-oosten van Melbourne waar een mooi mountainbikegebied is.

Op m’n stageplek heb ik het erg naar m’n zin. Zoals ik al eerder heb geschreven is het erg relaxt. Vrijdag was het mooi weer en zijn we met twee auto’s richting het strand gegaan. Waarschijnlijk gaan we binnenkort een keer barbequen, karten en paintballen. M’n visum is nog steeds niet voor elkaar. Maandag moet ik weer langs het immigratiebureau...
Uitzicht op CBD vanuit Albert Park

Spitsuur

Een van de weinige sporen van de Formule 1 races




Afgelopen weekend was er een G20 meeting met bijbehorende protesten

Loading...