dinsdag, november 14, 2006

Welcome to Australia

Het duurde een tijdje voor ik met m'n laptop op internet kon. Veel plezier met het lezen van de blog en het bekijken van de plaatjes.

Met een vlucht van meer dan twintig uur begint al snel de verveling toe te slaan. Aangezien ook het onboard entertainmentsysteem het begeeft heb ik tijd zat om een stukje te typen. Momenteel vlieg ik ergens rond Kazachstan geloof ik met nog iets van 15 uur te gaan. De temperatuur buiten is een comfortabele -58 graden Celcius.

De vlucht van Amsterdam naar Londen verliep zonder problemen. Ook het inchecken van m’n bike ging boven verwachting. M’n fiets werd niet eens gewogen! Had ik nog wel wat extra kleding mee kunnen nemen. Na vijf uur wachten op Heathrow Londen kon ik eindelijk aan boord van het vliegtuig naar Melbourne. Toen kreeg ik even goed de schrik nadat de boarding medewerker vertelde dat ik een verkeerd ticket had. Er begonnen meteen al doemgedachten door m’n hoofd te spelen. Bij een andere balie werd de Britisch Airways afdeling in Nederland gebeld en gecheckt of m’n visum in orde was. Na wat heen en weer gebel bleek er uiteindelijk geen probleem, maar het is nog onduidelijk waarom ik het verkeerde ticket heb gekregen. Het was een hele opluchting toen ik eindelijk aan boord van de 747 kon.

Straks een tussenstopje bij Hong Kong waar bijgetankt wordt. Het is nog onduidelijk of we het vliegtuig uit kunnen om even de luchthaven te bekijken. Daarna nog tien uurtjes en dan ben ik in Melbourne. Met de Skybus naar het Greenhouse Backpackers Hostel en dan eindelijk in een normaal bed slapen.

12th
Na drie vluchten was ik eindelijk in Melbourne. Het was een hele opluchting dat m’n fiets en andere bagage goed waren overgekomen. De fietsdoos met meters ducttape trok heel wat bekijks. Vanaf het vliegveld meteen de Skybus gepakt die me naar de binnenstad bracht. Hier kwam ik in gesprek met een aussie, Ross wiens grootouders uit Nederland bleken te komen. Hij werkt in de buurt van het Hostel dus we gaan een keertje een biertje drinken. Het is voor Engelstaligen erg moeilijk m’n naam uit te spreken heb ik gemerkt.

Na een heerlijke nachtrust en pancakes als ontbijt heb ik net m’n fiets gemonteerd. Het hostel is erg relaxt, aardige mensen en een filmzaal en speelzaal. Straks ga ik een op kamer zoektocht.































































2 Comments:

At donderdag, 16 november, 2006, Anonymous Anoniem said...

Leuke foto's! Heb je al een kamer gevonden? Groeten uit Tukkerland

 
At zondag, 19 november, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hallo Wouter,

Heb je stukje gelezen en je foto's bekeken. Leuk!
Ik wens je heel veel plezier daar en zal dan ook af en toe even kijken hoe het je vergaat.

Groetjes Ria

 

Een reactie posten

<< Home

Loading...